Osteopatiasta apua järvenpääläisille

Osteopaatti tarjoaa tehokasta ja turvallista manuaalista hoitoa kehon erilaisiin kiputiloihin ja toimintahäiriöihin. Manuaalisella hoidolla tarkoitetaan nivelten manipulaatio- ja mobilisaatiohoitoa sekä pehmytkudoskäsittelyä.

Turvallista hoitoa varmoin ottein

Yleensä osteopaatin vastaanotolle tullaan, kun kärsitään selän, niskan, ylä- tai alaraajojen kiputiloista. Oireiden taustalla voi olla nivelen virheasento, joka yhdistyy nivelen ja sitä ympäröivien tukikudosten fysiologiseen toimintahäiriöön. Lempeällä käsittelyllä halutaan kohentaa virheasentoa ja palauttaa fysiologisia prosesseja. Laadukas hoito ja hyvä yhteistyö vähentävät kipua ja tukevat elämänlaatua.

Jäykille nivelille ja erilaisiin kiputiloihin

Osteopaattinen hoito on tehokasta ja turvallista, käsillä annettavaa hoitoa, jossa käytetään erilaisia mobilisaatio-, manipulaatio- ja pehmytkudoskäsittelyitä. Hoidon tarkoituksena on palauttaa sekä parantaa kehon toimintakykyä ja hermoston kiputiloja. Toimintahäiriöitä hoidetaan käsittelemällä niveliä, lihaksia ja lihaskalvoja.

Osteopaattinen hoito perustuu laaja-alaiseen anatomian, fysiologian ja patologisten prosessien tuntemukseen. Osteopaattien peruskoulutus on hyvin kattava ja osaaminen tuki- ja liikuntaelin ongelmien hoitamisessa on turvallista ja korkeatasoista.

Manipulaatiota eli nikamakäsittelyä

Manipulaatiohoito tai käsittelyterapia tarkoittaa käsillä tehtävää, nivelten liikkuvuutta parantavaa hoitoa, jonka seurauksena kiputiloja voidaan helpottaa. Manipulaation aikana tuotetaan niveleen manuaalisesti nopea liike, jonka seurauksena kiputiloja saadaan lievennettyä.

Milloin kannattaa hakeutua osteopaatin vastaanotolle?

• Selkäsi on kipeä ja tuntuu jäykältä
  • Sinulla on niska- ja hartiaseudussa jännitystä ja/ tai kipua
  • Migreeni häiritsee arkea
  • Kipua nivelessä: olkapää, kyynärpää, ranne, lonkat, polvet, nilkat
  • Kireyttä kehossa ja lihaksissa
  • Kun sinulla hermostoperäistä kipua

Mitä hoidossa tapahtuu?

Ensimmäisellä tapaamisella asiakkaan tilanteesta halutaan saada kokonaiskuva, jotta annettavaa hoitoa voidaan lähteä suunnittelemaan. Jokainen osteopaatti toimii hänelle personaalisella tyylillään.

Haastattelun jälkeen kehoa tutkitaan käsin tunnustelemalla. Moni osteopaatti yhdistää hoidon ja tutkimisen, jolloin asiakasta hoidetaan ja hoidosta saatua vastetta seurataan osana tutkimuslöydöksiä. Asiakkaan tutkiminen tapahtuu usein niin, että asiakas istuu tai makaa hoitopöydällä.

Osteopaattisessa hoidossa hyödynnetään erilaisia tekniikoita. Tekniikat valitaan asiakasta ajatellen. Hoitotekniikat ovat kaikki turvallisia ja kivuttomia.

Mikä on hoidon ero hierontaan verrattuna?

Hieronnassa ei käytetän mobilisoivia tai manipuoloivia tekniikoita, tekniikoita, joilla vaikutusta kohdistetaan niveliin. Hieronnan tekniikat ulottuvat  pehmytkudoksiin, kuten lihaksiin ja lihaskalvoihin. Osteopatiassa kehoa voidaan hoitaa laaja-alaisesti turvallisuutta unohtamatta.

Pitkä yhteistyö on yksi hoidon laatutekijöistä

Pitkän yhteistyön etuna on se, että osteopaatti tuntee asiakkaan ja asiakkaan kehon jo ennalta, tämän vaivahistorian ja kehon yksilöllisen tavan reagoida hoitoon. Tämä lisää hoidon yksilöitymistä ja on yksi hoidon laatutekijöistä.

Yrityksemme perustajalla, Arilla on pitkä kokemus osteopaatin työstä.