Tehokasta hierontaa Järvenpään Keskustassa

Olemme tarjonneet hierontaa jo 35-vuoden kokemuksella järvenpään keskustan alueella. Hieronnalla helpotetaan syntyneitä lihaskireyksiä ja jumituksia. Lisäksi sen avulla tuetaan kehon verenkiertoa ja nestekiertoa. Hieronta on erinomainen lisä omasta kehosta huolehtimiseen ja yksi tapa hoitaa kipua.

Kosketuksesta terveyshyötyjä

Stressi hellittää hieronnassa. Kosketus rauhoittaa ja rentouttaa. Kosketuksen ansiosta verenpaine ja stressihormonitasot laskevat. Hieronta hoitaa sekä aivoja että kehoa. Tehokas käsittely lievittää lihaskireyksiä ja helpottaa liikkumista. Hieronta on hyvä tapa huolehtia omasta hyvinvoinnista.

Oletko Järvenpäästä ja koet kireyttä kehossa, joka ei ota hellittääkseen?

Hierontaan tullaan usein lihaskireyksien ja jäykkyyksien vuoksi. Myös akuutti ja kroonistunut kipu ovat hoitoon tulon syitä, kuten myös rentoutuminen ja palautuminen.

Hieronnassa keskitytään pehmytkudosten käsittelyyn erilaisten tekniikoiden avulla. Hierontaotetta voidaan hangata ja liuttaa, kämmennellä, sormilla, peukalolla. Myös erillaiset taputukset, täristykset, pusertelut ja ravistukset kuuluvat hoitotekniikoihin.

Hieronnan fysiologiset vaikutukset ulottuvat paikallisesti hoidetulle alueelle. Mielihyvän ja rentoutumisen kautta vaikutus ulottuu myös hoidettavan alueen ulkopuolelle. Käsittelyn jälkeinen punotus on luonnollinen ilmiö ja kertoo verenkierron paikallisesta vilkastumisesta.

Kipupisteiden eli trigger pisteiden käsittely vapauttaa liikettä ja kireyttä kehosta

Aktivoituessaan kehon kipupisteet voivat rajoittaa liikettä. Triggerpiste tekniikalla, jossa kipupistettä painetaan, kunnes kipu helpottaa tai lihas rentoutuu, voidaan vapauttaa liikettä ja vähentää kipua. Tekniikka on usein kivulias, mutta hyödyllinen.

Kipu käsittelyssä ei ole itseisarvo

Hieronta voi olla kivuliasta. Usein kipua esiintyy kireitä lihaksia käsitellessä ja triggerpisteitä painettaessa. Myös käsittelyyn tottumaton kudos voi olla kipeä käsiteltäessä.

Kipu itsessään ei ole tavoiteltava asia. Liian kovassa käsittelyssä keholla voi olla hankaluuksia rentoutua, jolloin kireyden helpottuminen on haastavaa saavuttaa. Jokaisella on oma yksilöllinen kivunsietokykynsä ja tapansa reagoida käsittelyyn. Tämän vuoksi hierojan otteiden kommentointi on tärkeää. Pyydä hierojaa hieromaan sinulle sopivalla voimakkuudella.

Rentoutunutta kehoa on helppo hoitaa

Liian kova käsittely voi ylläpitää kireyksiä ja kipua. Tämän vuoksi, jos käsittely tuottaa liian kovaa kipua, pyydä hierojaa höllentämään otettaan.

Rentoutuminen tuo terveyshyötyjä.

Meillä jokainen hieroja on pohjakoulutukseltaan fysioterapeutti. Kysy, me autamme.